SEO i 2018 – optimér markedsføringen af dit indhold

SEO i 2018 – optimér markedsføringen af dit indhold

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Content Marketing er et ord, de fleste kender. Når dit firmas hjemmeside skal markedsføre sine produkter, så er det supervigtigt med interessant indhold, som giver hjemmesiden en god topplacering i Googles søgeresultatliste – foran alle konkurrenterne. Og hvad er så interessant indhold for Googlebotten? Googlebotten vurderer din hjemmesides tekster i forhold til unikt indhold og længde, så det er vigtigt, at du gør dig umage med at skrive gode og relevante tekster, som indeholder præcise søgeord. Du bør også undgå stavefejl, for det bryder Googlebotten sig ikke om.

Title Tags og metabeskrivelser giver det vigtige førstehåndsindtryk

Det er vigtigt, at dine undersider har indhold, som er opdelt på en logisk og naturlig måde, og i forbindelse med undersider kan det ikke understreges nok, hvor vigtigt det er med Title Tags og metabeskrivelser. De fungerer nemlig som en førstehåndsindtryk, og derfor er det vigtigt, at metabeskrivelserne giver en kort og præcis opsummering af indholdet på siden, for det gør det nemmere for Googlebotten at vurdere indholdet. Gode og relevante billeder og billedtekster er naturligvis også vigtigt.

Øg interessen med gode links

Derudover skal du være opmærksom på at linke korrekt på interne hjemmeside, og med eksterne links og backlinks kan der henvises fra andre hjemmesider til din hjemmeside, hvilket er med til at øge troværdigheden og interessen omkring din hjemmeside og give den en topplacering. Læs mere om SEO i 2018 på Klikko.dk.